C.N.R.S.
 
http://www.atilf.fr/dmf/definition/poulailler1 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
     POULAILLER1          POULAILLER2     
FEW IX pullus2
POULAILLER, subst. masc.
[T-L : polaillier2 ; GDC : poulailler2 ; FEW IX, 540b : pullus2 ; TLF : XIII, 925a : poulailler]

"Celui qui élève et vend de la poulaille" : Item, nul quelqu'il soit ne pourra acheter pour revendre poulaille, eufz, fromaiges, perdris, cognins, aigneaulx, chevreaulx, veaulx, sauvagines, ne autres vivres quelzconques, en la ville de Paris, s'ilz ne les achetent es places publicques et lieux ou les marchiez sont, et ont acoustumé a estre, et en plain marchié ; et ne les pourront les poulaillers ou regratiers acheter pour revendre, en la ville de Paris, se n'est après l'eure de midi sonnée a Nostre Dame de Paris (Mét. corp. Paris L., t.1, 1351, 21). De Jehan Bienfait, poullaillier, pour une amende en quoy il avoit esté condampné envers le Roy par les maistres d'ostel, pour connins qu'il avoit pris et aidé à prandre en la garanne de Saint-Cloust (Comptes hôtel rois Fr. D.-A., 1380-1381, 9). À Jehan Yver, le jeune, marchant fournissant la despense de MdS de boucherie et poullailler - en recompensation des pertes et domages qu'il a eues au fait de sa dite marchandise pour fournir de butors, perdris, faisans, et autres sauuagines (Comptes Lille L., t.1, 1453-1454, 416).

 

-

En appos. : ...un cheval bay, qui a esté vendu au prouffit du roy la somme de..., à Jehan, marchant poulailler. (Reg. crim. Chât., I, 1389-1392, 35). ...ausdits marchans poulailliers, rotisseurs, regratiers et revendeurs (Mét. corp. Paris L., t.1, 1469, 344).

 

Rem. Les marchands de volaille vendent aussi du gibier, des abatis.

 

-

[Comme terme de dénigrement, peut-être sous l'infl. de pouilleux] : Et apprez la reverence faicte à chascun selon son estat, y ot pluseurs devises par entre ledit comte et icellui Flocquet, ouquel ledit comte requist qu'il ne voulsist pas logier sur ses chastelleries de Peronne, Montdidier et Roye, ne sur le pays du duc son oncle, et qu'il voulsist prendre son chemin autre part, et, en ce faisant, luy saveroit bon gré. (...) Toutes fois ledit Flocquet, sans aultre appoinctement, s'en retourna en son dit logis de Pierrepont, disant qu'il n'estoit point ung pouillailler. (ESCOUCHY, Chron. B., t.1, c.1453-14, 13).
 

DMF 2020 - Synthèse Robert Martin

Fermer la fenêtre