C.N.R.S.
 
http://www.atilf.fr/dmf/definition/remporter 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
     REMPORTER     
FEW IX portare
REMPORTER, verbe
[GDC : remporter ; FEW IX, 216b : portare ; TLF : XIV, 775a : remporter]

A. -

"Emporter (ce qu'on a apporté)" : PREMIER BOURGOIS. (...) Vezci quanque g'ay (...) de joyaux d'argent ne d'or, Que vous apport. BASILLE. Ne place Dieu que les emport Celui pour qui les apportez ; Mais doint Diex que les ramportez Briément a joye ! (Mir. emp. Julien, 1351, 190). GRISELDIS [au marquis]. ...je te suppli sanz plus, S'il te plaist et non autrement, Qu'en recompensant seulement La virginité qu'apportay O toy quant ou palaiz entray, Laquelle ne puis remporter, Il te plaise a conmander Que l'en me laisse une chemise (...) De laquelle je couverray (...) Le ventre ta femme jadiz (Gris., 1395, 83). La veïssiés bataille qui moult fist a doubter Maint felon Sarrasins il convient la finer Et testes detrenchier, cervelles espaultrer, (...) Et ces chevaulx ossy loeur renne traÿner Que selle ne poitral ne porrent remporter (Huon Bordeaux B., c.1400-1450, 186). ...mais le musnier tresbien les en garda [que les femmes de madame lui remettent le brochet attrapé par le meunier], et dist qu'il le vouloit luy mesmes a madame presenter, ou vraiement qu'il le remporteroit (C.N.N., c.1456-1467, 43).

 

Rem. Doc.1376 ds TLF.

 

-

"Emporter (comme un acquis)" : Item, il peult escouepeller un arbre vert et sec du long sans ferir au vert ne au travers, et se il chiet, il le peut remporter sans amende s'il n'est rescoux du sergent (HECTOR DE CHARTRES, Cout. R., 1398-1408, 65). Je luy eusse rompu la teste S'il eut tant peu soit quaqueté. Je ne sçay qu'en eust rempourté, Car j'ay la teste assés ferveuse. (Pouvre peuple H., c.1450-1492, 194).

B. -

Au fig. "Obtenir, gagner qqc." : Suite de la victoire remportée à Fornoue par les François (COMM., III, 1495-1498, 186).
 

DMF 2020 - Synthèse Robert Martin

Fermer la fenêtre