C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
CHARRETTE
  Tri :
7 exemples
 1 ...elle (...) fist admener avec elle par ledit charrestier, en sa charrete, plusieurs biens meubles appartenans à Martine, sa fille, et les fist mettre et descharger à Paris, en la chambre de sadite fille (Reg. crim. Chât., I, 1389-1392, 346).
 2 Et afin qu'il en soit perpetuel memoire, et que tous autres y preignent exemple, en la maniere qui ensuit, c'est assavoir : que icellui Merigot, prisonnier, soit trainé sur une claye, comme gentilhomme, et, en après, assis en hault sur un haiz mis au travers des paumeles d'une charrete, et que, à trompes cornans, il soit menez tant ès hales de Paris comme aillieurs, aus notables portes de la ville de Paris, et esqueles hales icellui Merigot feust decapité, et la teste mise au bout d'une lance sur l'eschaffaut (Reg. crim. Chât., II, 1389-1392, 208).
 3 ...veu aussi l'estat de sa personne et figure d'icellui, que comme larron il feust executé, c'est assavoir pendu, sauf et excepté les dessus dis maistres Beraut, La Haye, Robert de Tuillieres et Goebe, qui furent d'oppinion qu'il feust mené au cul d'une charrete, tout batant, jusques à la justice, et, illec, bany de la ville, viconté et prevosté de Paris à tousjours, sur peine de la hart, et, illec, lui coppé l'oreille destre. (Reg. crim. Chât., I, 1389-1392, 237).
 4 ...que icellui prisonnier, à la premiere justice que l'en feroit, feust batus et mené tout batant, au cul de la charrete, puis le Chastellet jusques à la justice, et que illec, et par cry solempnel, à l'oye et audience de tous, icelli prisonnier, sur peine de la hart, feust banyz à tous jours de la ville, viconté et prevosté de Paris (Reg. crim. Chât., II, 1389-1392, 159).
 5 ...delibererent et furent d'oppinion que ledit prisonnier feust très-bien batus publiquement et tout nu au cul de la charrete, puis le Chastellet jusques à la justice de Paris, et illec bany à tousjours de la ville de Paris et à dix lieues environ, sur peine de la hart, et que partant il feust mis hors de prison et leissié aler. (Reg. crim. Chât., II, 1389-1392, 279).
 6 En ce temps, fut grant bruit à Paris de larrons et crocheteurs, alans de nuit crocheter huis, fenestres, caves et celiers. Et, pour lesdiz cas, en furent aucuns batus au cul de la charrete et les autres pendus et estranglez au gibet de Paris. (ROYE, Chron. scand., I, 1460-1483, 166).
 7 Et j'ay ouy souvent racompter ung proverbe, fait en ryme, qui dit : "Quant fortune est diverse, il n'est charrete qui ne verse" (LA CÉPÈDE, Paris Vienne K., 1432, 211).
DMF 2020Pierre Cromer
 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre