C.N.R.S.
 
http://www.atilf.fr/dmf/definition/chartrier1 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
     CHARTRIER1          CHARTRIER2          CHARTRIER3     
FEW II-1 charta
CHARTRIER, subst. masc.
[T-L : chartrier2 ; GDC : chartrier ; FEW II-1, 626b : charta ; TLF : V, 581a : chartrier]

I. -

"Endroit où sont déposées et conservées les chartes et autres actes dispositifs" : ...lesquelles lettres dudit conte voulons estre envoiées en garde en nostre Chambre des Comptes ou en nostre chartrier à Nevers (Trés. Reth. S.L., t.2, 1407, 540).

 

-

"Recueil de chartes" : Aprez trouverez le capitre des frans fiefz estans en la dicte ville (...) et la copie des chartres desd. fiefz (...) et de pluseurs aultrez chartriers pour pluseurs religieus. (Commerce marit. Rouen F., Pièces justif., 1396, 212). Et pour ce que au chartrier ancien des franchises et libertez d'icelle ville (,) est expressément contenu qu'il ne peut ou doibt avoir aucun revendeur de poisson de mer en icelle ville, mais sont subgiez par icelle chartre les marchands... (Ordonn. rois Fr. B., t.14, 1460, 514).

II. -

"Celui qui est préposé à la garde des chartes" : ...au regard des offices de recepte et autres où il y avoit et a maniance d'argent, si comme l'office de l'argenterie, maistres des oeuvres, receveur de la Magdalainne, et gouverneurs des hospitaulx et chartriers de nostre dite ville et autres semblables offices (Hist. dr. munic. E., t.1, 1466,,, 104). ...autres offices esquelx l'on aura la dite recepte et maniance d'argent, comme de maistre des ouvrages, receveur de la maladrie, hospitaulx et chartriers (Hist. dr. munic. E., t.1, 1466,,, 104).
 

DMF 2020 - Synthèse Robert Martin

Fermer la fenêtre