C.N.R.S.
 
http://www.atilf.fr/dmf/definition/empoindre 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
     EMPOINDRE     
FEW IX pungere
EMPOINDRE, verbe
[T-L : empoindre ; GD : empoindre ; AND : empeindre1 ; DÉCT : empoindre ; FEW IX, 599a : pungere]

A. -

Au propre "Frapper (d'un objet pointu), piquer" : ...Guillaumes Marchans, feri le chevalier de tele maniere que il li percha l'esqut et le cote de fier et la plate d'achier qui estoit desus, et li bouta le fier en la poitrine bien un demi piet, et l'enpoindi fort et le reversa a terre. (FROISS., Chron. D., p.1400, 350).

B. -

Au fig. "Frapper, porter un coup à" : Mais ce au cuer trop fort me point Que longuement pas ne dure, Dont j'endure Sans laidure Grant chalour et grant froidure Qui mon cuer point et empoint, Si qu'amours me point et oint, Dont je sui en aventure De mort sure (MACH., Les lays, 1377, 444).

 

-

(Mater et) empoindre en angle point : Et quant Esperence ne joint A mon cuer, einsois s'en desjoint, Se Fol Espoir a li se joint, N'est pas merveille, Puis que tu fais si mal a point Que tu m'as maté et empoint Par ton meffait en l'angle point, Vueille ou ne vueille. (MACH., R. Fort., c.1341, 50). Car quant en vous de pité point Ne truis, n'à point Amours me point D'un si dur point Que de joie tout me despointe Et d'un fier desdaing le cop oint, Qui mat m'empoint, En angle point, Dont la mort à mon cuer s'apointe. (MACH., Les lays, 1377, 289). N'Amours pité point N'a dou cruel point Qui au cuer me point, Einsois m'en scet si à point Poindre par son art Que mon cuer empoint Mat en angle point. (MACH., Les lays, 1377, 300).

V. aussi empeindre
 

DMF 2020 - Synthèse Robert Martin

Fermer la fenêtre